Rundt i naturen og frokost

Så var det blevet onsdag, hvor jeg havde en aftale om at spise frokost med min gamle ven og tidligere kollega, Ole ,på en restaurant i Blokhus kl. 13 . Som det fremgår af artiklen Uden mål og med, havde jeg allerede mandag besøgt byen for at spotte parkeringspladser i nærheden af restauranten, og der var masser. Jeg mente derfor ikke, at det ville være nødvendigt at sætte kursen mod byen før ved 12-tiden. Imidlertid var temperaturen på mit værelse umulig at holde ud, så straks efter morgenmaden, satte jeg mig ind i min bil og kørte derudad, uden at have nogen plan for, hvor jeg ville hen. Jeg skulle bare køre, så jeg kunne nyde bilens klimaanlæg. I første omgang satte jeg bare kursen mod motorvejen, som jeg fulgte mod Hirtshals. hvor jeg så lidt mere på byen, end jeg havde gjort mandag, da jeg spiste frokost her.

Saltum Strand med masser af biler

Derefter kørte jeg rundt og nød landskaberne mellem Hirtshals og Løkken, hvor jeg også gjorde et kort ophold, inden jeg satte kursen mod Blokhus. Da jeg nærmede mig denne by, kunne jeg se, at der var sket nogen siden mandag, Allerede fra rundkørslen før Hune, måtte jeg køre i kø, og den fortsatte hele vejen ind til Blokhus, hvor jeg var klokken 12. Her opdagede jeg, at at alle de parkeringspladser, som der havde været rigeligt af mandag, i mellemtiden var blevet optaget. Efter at have kørt omkring en halv times tid, lykkedes det mig dog at finde en, hvor jeg kunne klemme mig ind mellem to biler på en skråparkering, og ved at trække maven ind, lykkedes det faktisk for mig at komme ud af bilen i et stykke. Heldigvis lå den pågældende parkeringsplads kun fem minutters gang fra Café Peace, hvor jeg skulle møde Ole. Da jeg kom til stedet, slog jeg mig ned på en bænk uden for, og ventede på bemeldte herre. Da klokken var 13, fik jeg en SMS om, at han nu sad på stedets terrasse. Det viste sig, at de havde to, og Ole sad ikke på den, hvor jeg havde bænket mig, men på den anden. Når jeg ikke havde set ham komme, skyldtes det, at han, i modsætning til hvad jeg troede, var kommet på cykel (han bor ikke langt fra Blokhus), og havde parkeret cyklen lige ud for den terrasse, hvor han nu sad og ventede. Jeg fandt ham dog uden problemer og efter at have bestilt frokost, spiste og sludrede vi til hen ad 15.30 - et meget hyggeligt møde, ligesom det var året før, se artiklen Ørnekig og gensyn under Rejser 2020. Vi sagde pænt farvel, og gik hver til sit.

Da jeg nåede min bil, var den ene af de to biler, der havde parkeret ved siden af mig, kørt, så jeg kunne komme ind i bilen uden problemer. Til gengæld havde en stor kassevogn parkeret bag mig, så jeg måtte køre lidt frem og tilbage for at få r.... med mig ud, men det gik. Det var stadig alt for varmt til at køre tilbage til saunaværelset, så igen kørte jeg bare lidt rundt og nød naturen. Undervejs stoppede jeg ved Saltum Kirke, og Saltum Strand, hvor der trods det, at klokken nu var godt 17,  stadig var mange mennesker, og deres tilhørende biler, men jeg fik da taget et par billeder. Derfra satte jeg kursen  hjemad med en afstikker til Børglum Kloster, som jeg dog ikke besøgte, men kun beundrede (og fotograferede) på afstand.

Da jeg havde besluttet mig for til dels at springe aftensmaden over efter den fyldige frokost, besøgte jeg Brugsen i Vrå på vej tilbage til hotellet. Her købte jeg noget frugt, som jeg anbragte i det lille "gæstekøleskab" ved morgenmadssalen. Her kunne det afvente at jeg blev sulten, hvilket ikke indtraf før omkring kl. 21, hvor jeg så bevægede mig til køleskabet og fremdrog vandmelon og ananas som blev indtaget ved et bord i området. På vej op til værelset medbragte jeg to kildevand, som jeg også havde haft i køleskabet fra dagen før. Resten af aftenen hyggede jeg mig med min bog og min tablet. Ikke en dag, hvor der skete meget, men jeg fik da set en del.